mandag 31. august 2009

Jeg har trekt om sofaen:P

Først må jeg advare: dette er et innlegg jeg sikkert ikke skulle lagt ut engang fordi feridghetene mine innen sying er latterlige.

Jeg Fikk en symaskin av mannen i huset da jeg fikk Thea og har vel ikke sydd noe annet i livet en forkle på barneskolen. Kan ikke skryte på meg at maskinen er mye brukt heller- Tok den frem første gang da vi skulle lære Thea å finne smokken selv, for å sy en ranglepute som skulle gjøre at hun fant smokken. For å oppsummere det prosjektet brukte jeg en time på å tre i maskinen ( og det er ikke overdrevent) og da jeg endelig hadde klart det fant jeg ut at jeg måtte ha undertrå (hadde vel ikke jeg tenkt på)- så da ble det en ny time med å finne ut av dette med spoling:P Ranglen ble sydd, skakk og skjev , og Thea skulle prøve. Det tok hele to minutter før hun slang den ut av senga og inn i veggen:P

Min kjære maskin fikk derfor hvile helt frem til at jeg fant ut at jeg skulle lage et lappeteppe ( ambisjonene er det ikke noe i veien med:P) Har sydd noen skakke og skjeve lapper til nå, men det går lenge mellom hver lapp for å si det mildt:P




Men så i dag fikk jeg en ide om å forsøke trekke om sofaen:P. Vi har en stygg gammel "skinn"sofa . Og har i grunne besluttet å kjøpe en ny. Synes det er litt vanskelig for vil ha en lys sofa, men finner liksom ingen jeg synes er fine som vi har råd til. Lurer veldig på ektorp sofaen , men vet ikke hvor irriterende jeg vil synes det er med hvitt ( er den jeg synes er finest).



Derfor tenkte jeg: jeg kan jo bare sy et hvitt trekk til sofaen min for å teste hvor fort den blir klinete:P Det var det med ambisjonene da:PIkke hadde jeg stoff heller ( og gidder ikke akkurat kjøpe bare for å ødelegge det:P) Derfor ble det noen fleecepledd jeg hadde liggende. Ikke veldig pent , men varmt og godt på høsten hvertfall:P
Jeg bare la pynte putene oppi der da for å se hvordan det blir med puter- skal kjøpe noen beige trekk til de tenkte jeg:) Og kanskje noen beige pledd. Så hva sier dere om mine """fantastikse"""" syferdigheter?? ;P Jeg dauer av de selv hvertfall:P

5 kommentarer:

  1. Jeg synes det ble utrolig fint :) Ble imponert jeg!

    SvarSlett
  2. Wow det ser jo ikke ut som du er noen nybegynner bak symaskina!! Ble veldig koselig syns jeg. Og så deilig og lyst med hvitt da :)

    SvarSlett
  3. hallo, KAN IKKE sy du liksom!?
    Det der vil jeg si kvalifiserer til sysertifikat og mer til! :) Hvorfor måtte du være flink til DET også da :-p haha!
    neida, jeg er imponert! Som alltid.

    Kos deg i hvit sofa!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint det ble, gjør seg med litt nytt stoff:-)
    La meg til som følger hos deg:-)
    Klem Stine

    SvarSlett
  5. Hei, ja neste gang håper vi at det blir jente her, så jeg kan lage jenterom hehe:-)
    Veldig fine kort du lager, kan jeg bestille også eller?klem

    SvarSlett

Blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)