onsdag 30. september 2009

Et glimt av kjøkkenkroken min

Først og fremst må jeg si unnskyld til alle dere jeg har gitt skrekken om å lage et lappeteppe. Det har ikke vært meningen altså- Jeg er bare ekstremt utålmodig når jeg begynner med noe og da er et lappeteppe ikke det beste å begynne med når man skal lære å sy:P Dere andre klarer det sikkert kjempefint!! Hehe


I dag vil jeg vise dere kjøkkenkroken min: Jeg har et smalt kjøkken, men har allikevel fått til en liten krok på kjøkkenet:P

Grunnen til at jeg vise den i dag er at jeg fant meg noen småsaker til å ha på hyllene mine på loppis i helgen:P Helt til venstre står det en melkeflaske som jeg fant.. ( takket være Laila Johanne i Min vinterverden)


Jeg fant og en gammel (?) mandelkvern som jeg synes var litt søt.. Likte også godt at det står Sarpsborg på den (som er nabobyen og Fredrikstads store erkerival, men pytt sann:P)



Litt bestikk som har fått plass i en glasskrukke jeg kjøpte på Fretex for en tid tilbake. Falt så veldig for skjeene. De er store gode skjeer som minner meg om suppespising fra gamledager og Emil som putta hodet i suppebollen:P Rart hvilke asossiasjoner man kan få til ting altså:P
'
'
Må tilslutt nevne utfordringen jeg fikk av Laila Johanne i Min vinterverden i går:) Utrolig koselig og her kommer svarene mine;)
'
1. Skriv 3 ting du husker som om det var i går
* Den dagen Thea ble født ( selv om jeg var en smule omtåket:P)
* Den dagen jeg fant ut at jeg var gravid
* Den dagen mannen i huset min fridde til meg'
'
2. Skriv 3 ting du misliker
* alt som er av urettferdighet mot barn
* Baksnakking
*Min egen usikkerhet ( det er virkelig plagsomt og jeg misliker det sterkt!:P
'
3. Skriv 3 ting du liker godt:
*sjokolade, sjokolade sjokolade ( var det tre ting?? :P)
* Min datters latter og smil når hun er gla og fornøyd
*selskapet av min kjære:)
'
4. Skriv 3 blogger du besøker daglig
*Min vinterverden
*A brighter day
* Verandasol
* Therese Dorothea
Oi det var fire det men hvem teller:P
'
5. Skriv ned 3 sanger du hører på for tiden
Hmmmmm denne var ikke lett!! Jeg er alt elskende av musikk og hører på mye forkjellig, men nå om dagen er det mest på jobben og der følger de ikke akkurat min musikksmak:P Ellers går den vante spillelista på Spotify når jeg gjør rent...
'
6. Skriv 3 Tv-programmer du følger med på
* Greys anotomi (love it!!)
* Frustrerte fruer
* Heroes
'
7. Skriv 3 venner du vil sende denne videre til
* Therese Dorothea
* Verandasol
*A brighter day
'
Håper dere tar utfordringen!!!

12 kommentarer:

  1. Så fin kjøkkenkrok du har, snuppa! Skjønne hyller og loppene dine gjorde seg godt der!

    Gøy å lese svarene dine på utfordringen :)

    Kos deg med sying i kveld! Er det lappeteppe som står på agendaen, eller? ;)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei på deg!

    Så nydelig og flott kjøkkenkrok! Kjempe koselig! De skjeene likte jeg også! Kjempe fine var dem!!! helt utrolig hva man finner på loppemarked ja!!! morro morro:-)

    Ha en flott kveld videre:-)

    klem fra Jeanette

    SvarSlett
  3. Så fin kjøkkenkrok og flotte funn! Likte den kverna veldig godt :)

    Takk for utfordring - det var vanskeligere enn jeg trodde :)

    Natta!

    SvarSlett
  4. Fopr en koselig kjøkken krok!
    Og flott funn du har gjort..Nydelig bestikk..
    Hei du!
    islykten jeg laget.. Jeg rotet fælt!!hehe, men har lært av mine feil! Jeg tok en flaske i midten, ikke gjør det! Bruk heller to plast skåler. ta litt vann i bunn, frys det. Sett så oppi en litt mindre balje (må nok legge noe hardt i bunn så den ikke flyter opp)og fyll på vann.. Håper du skjønte noe av det..;) Vedlig koselig ble den ihvetfall:)
    Lykke til:)

    SvarSlett
  5. Veldig koselig (gikk fort i svingene!)

    SvarSlett
  6. Hei hei
    Jeg synes du er kjempeflink som holder på og sy deg lappeteppen. Det ser så fint ut:))
    Fine støvler, liker støvler med mønster jeg.
    For en koselig kjøkkenkrok du har. Og så mye fint du har funnet på loppis.

    ha en fin dag.

    SvarSlett
  7. Nydelig kjøkken :-) En slik en mandelkvern har jeg også nettopp fått kloa i :-) Den ser nesten helt lik ut tror jeg. Fine ting å få tak i på loppis og fretex altså. Jeg digger å gå på slike steder.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Meg igjen! He he. Lurte på om du kunne fortelle meg hvordan jeg legger til etiketter på bloggen min. Skjønte ikke dette jeg:-/

    Har lagt deg til i blogglisten min jeg :-)
    Er så kjekt å titte innom til deg, og så er det alltid så hyggelig å lese kommentarer i fra deg :-)

    klem fra meg

    SvarSlett
  9. Ok, jeg forstod det nå. Neste innlegg blir da under etiketter. Jeg orker ikke legge de tidligere innleggene inn akkurat nå, så det får bli senere. Tusen takk kjære deg!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Så kjekt å lese svara dine på utfordringa:)
    Nydeleg kjøkenkrok du har!
    Ha ein herleg torsdag:D
    Klem:)

    SvarSlett
  11. Takk for utfordring!

    Har nesten ikkje tid å blogge på kvardagane eg, det er jo ikkje nok timar i døgnet! Men utfordingen gjekk som smurt! gøy!

    SvarSlett
  12. Kjempefin blogg du har!:-)
    Hilsen Jeanette
    www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com

    SvarSlett

Blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)