lørdag 16. januar 2010

Mens vi venter....

Søsteren til mannen i huset har termin 19. januar. Av en eller annen grunn er jeg nesten like spent på hennes vegne  som det jeg var da jeg skulle ha Thea. Kanskje det har noe med at jeg har vært igjennom en fødsel selv- og at det er derfor det er så nervepirrende- Jeg vet liksom noe av hva det innebærer.

Jeg er nemlig av de som hadde en helt fantastisk fødselsopplevelse og som synes det hele er noe av det mest spennende jeg har vært med på i hele mitt liv. Husker da vi var feridge med det hele og lille Thea hadde kommet til verden, men ingen var interessert å å høre om fødselen. Synes det var så skuffende husker jeg - for både jeg og Alexander boblet over av å ville fortelle om den fantastiske, minnerike opplevelsen vi hadde hatt. Det var jo det største øyeblikket i vårt liv!! Men alle var for opptatt av det lille vidunderet som hadde kommet til verden til å høre på oss :) Ikke så rart da, hun var jo verdens vakreste... ( som alle mammaer synes om sine egne barn)

Så mens vi går her å venter på at noe skal skje har jeg laget litt gaver til de nybakte foreldrene:)


Synes nemlig det er litt hyggelig å gi noe ekstra i tillegg til klær og utstyr. Her er kortet jeg har laget - et trekkspill kort. Utrolig enkelt, men blir ganske flott synes jeg..



En bleiekake tenkte jeg og jeg skulle gi.. Synes de er så morsomme- og litt utenom det vanlige. Det morsomme er at mange ikke har sett de før- så de blir veldig overrasket når de får de:) ( Jeg vet at E en er litt skjev altså- det så jeg først på bildet så rettet den etter på :) )



Har pyntet den enkelt med bånd, perler og somerfugler.



--------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har også vært så heldig å få noen awarder og utfordinger.

Den ene fikk jeg av Laila Johanne med bloggen : min vinterverden

Det er en sitatstafett der det er meningen å skrive en historie med et morsomt sitat. Nå er ikke jeg av de mest spennende menneskene der ute og å huske slike ting er jeg absolutt helt håpløs på..  Den eneste historien jeg kom til å tenke på er en historie om meg selv- fra da jeg var liten.

 Hvor liten jeg var vet jeg ikke helt, men tror ikke jeg var mer enn rundt 3-4 år. Jeg hadde hvertfall tisset ned hele sengen min. Ettersom det var midt på natten, og en våt madrass ikke er noe spesielt godt å sove på fikk jeg komme inn i sengen til mamma og pappa. Dette var på 80 tallet- og det store på den tiden var jo vannsenger. Noe også mamma og pappa hadde.

Det tok ikke mange timene før jeg tisset ned sengen deres også. I ren frustrasjon og sikkert en smule irritasjon spurte mamma meg : " Hvorfor i alle dager tisser du i sengen??? Du vet jo at du må gå på do!!!"

Da kom det så kjekt fra meg: " Ja men mamma da- jeg tenkte jo bare jeg skulle være snill og fylle på litt mer vann i vannsenga!! "


Gleder meg til Thea bølir gammel nok til å komme med slike gullkorn:)

Jeg har også fått den samme utfordingen av Lisas hjem og skatter. Hun hadde løst den på en litt annen måte med et fint sitat ( kanskje det som er det mest riktige??) Jaja jeg fortsetter på den morsomme historie versjonen og velger å sende den videre til:

  • atinybitofheaven
  • lisje astrids husblogg
  • Roser og sjarm
  • Bonheur boutiqe
Håper dere tar utfordringen:)

13 kommentarer:

  1. Så fint det kortet var da! Jeg hadde også en ganske fin fødsel, men jeg har heldigvis hatt både venninner og familie som har giddet og høre på meg når jeg har skravlet og skrytt hehe.. :) Gøyal "kake" ;)

    SvarSlett
  2. Hei Therese!
    Så fine ting du har laget!

    Så gøy at du er i gang med lavkarbo du også. Du har kanskje prøvd det før?? Tror nok det er det som har funket best på meg av alle mulige kurer/livsstilsendringer... Lykke til!

    klem Beate

    SvarSlett
  3. SÅåå nydelig bleiekake du har laga!! Og kortet var jo aldeles skjønt... Du er flink!

    Morsom historie :)
    Kos at du tok utfordringen! Sa jo at du sikkert kom på noe bare du tenkte etter... hehe!

    Ha en deilig søndag, snupp!
    Klem!

    SvarSlett
  4. Her snakker vi drømmetante...
    klem

    SvarSlett
  5. Såååå flink du er:)Den kaka var jammen flott:)Eg har ikkje sett slik før!Kortet er og nyyydelig<3
    Hehheheheh:) :)Morsom historie:)
    Leste den opp til alle mine eg,å vi alle fekk ein god latter:)
    Hmmm...Å kome på slike om seg sjølv er ikkje berre enkelt!Men,ei utfordring skal ikkje vere enkel helder;)
    Eg skal ta den eg;)
    Tusen takk for helsinga:)jentene har begynt å bli store,å det er såååå gøy:)Også litt skummelt...Tenk alt dei skal igjennom... Spesielt nå som vi har ein ett åring(phu...å han er det fart i...;)
    Ønsker deg ein flott dag,du gode<3gode Therese:)

    SvarSlett
  6. Så stilig bleikake:) Veldig kreativt spør du meg og nydelig kort! Svigerinnen din er heldig:) Blir en spennende tid framover skjønner jeg! hehe..artig historie fra barneåra:)

    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg:)

    Ønsker deg en kjempe fin uke!

    Klemmer

    SvarSlett
  7. Så flott bleiekake og kort!
    Jeg lurer nå på om du er blitt tante, siden du har vært mistenkelig stille de siste dagene....

    SvarSlett
  8. Herlighet for en flott bleiekake! Imponerende. Lykke til med baby på vei i familien :-)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  9. hei:)) såå fint kort og kjempe gill bleie kake!! så utrolig morsom gave å få! har aldri sett lignende:)) kreativt altså:)
    takker for utfordringen du sendte videre til meg, er ganske dårlig på å huske sånne historier, men e skal prøve:)

    ha en fin fin kveld:))

    SvarSlett
  10. Hahaha :) artig! tror den har vandret i bloggeland en stund, så det er bare gøy med en ny vri :) min lille fortalte at man ikke kunne spise en bombe i dag, pga da ble magen tjukk og da ble man en tjukking :) haha, lo meg skakk :)

    ha ei koselig uke :)

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  11. Glemte heeeeelt og si at dåpskortet var nydelig og at kaken var kjempekul!!! snill OG flink er du :)

    SvarSlett
  12. hei igjen! har en award til deg på bloggen min;)) ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  13. Heisann

    Kom over bloggen din og den er jo nyyyydelig. Du kan dette med hvit stil ser jeg! Bleiekaken var også fantastisk!!!

    Hilsen Mia

    SvarSlett

Blir veldig glad om du vil legge igjen en kommentar:)